“Business lady”

 

Aku Mengangkat telefon yang berdering   ”Assalamu’alaikum ,hai kalau tidak sabar dua tiga kali menelefon , memang tidak dapat dengar suara merdu you ni . ,lebih sibuk daripada business women lagi ”.Itulah suara kawan karib masa di sekolah rendah dan menengah dulu , dan hanya bulan lalu kami dipertemukan semula dalam satu kursus di Kuala Lumpur. Kawan saya tu memang banyak cerita dan hampir setiap minggu ada sahaja  cerita baru tentang kawan lama kami .yang hampir aku tidak  mampu melayannya. Aku tersenyum sendirian apabila beliau menyatakan  aku kelihatan  sibuk macam ”business lady ”.

 

Apabila aku merrenung  catatan diari harianku memang padat macam pelajar sekolah asrama penuh .Tidur dan solat menjadi masa rehatku. ada betul juga kata-kata kawan ku itu,ya aku seorang ”business lady”  Bahan yang diniagakan pun sungguh istimewa dan tidak pernah habis .Tentu kawan-kawan boleh teka apakah produk yang aku maksudkan . Produk ini mesti diedar secara berkumpulan. Boleh juga secara sendirian tetapi  ia tidak akan bertahan lama . .Macam solat fardhu juga jika dilaksanakan secara berjemaah untngnya lebih

 

Produk  yang aku dan kawan-kawan aku bawa   memiliki ciri –ciri  seperti berikut

 

1.                  Universal :Produk ini boleh dimiliki oleh sesiapa didunia ini tidak kira kaum ,bangsa atau keturunan .

2.                  Alamiayah –Produk ini  boleh diguna pakai sepanjang masa dan dimana sahaja  diseluruh alam buana ini

3.                  Rabbani –Produk ini ádala ciptaan Tuhan yang maha agung,maha    pencipta dan maha berkuasa atas semua makluk. yang mnerima atau tidak menerima produk ini.

4.                  Syumul –Produk ini meliputi semua perkara dan diperlukan dalam semua ativiti kehidupan seharian

5.                  Islahiah – Produk ini akan memberi kesan kebaikan dan kemajuan kepada pengguna  yang sentiasa mematuhi penggunaan produk ini .

 

Itulah produk yang  istimewa berjenama  ISLAM  .Produk yang dimiliki oleh semua yang bergelar muslim . Apakah jenama indah ini masih teguh diguna pakai oleh semua muslim diseluruh dunia ?atau jenama ini  tinggal jenama sahaja ?Apakah realiti hari ini memaparkan pemilik produk ini dengan sindrom negatif seperti kegaganasan,kemunduran ,kemiskinan ,kebejatan social dan sebagainya ¿ayuh pedulikan semua itu ,Kita mesti  yakinl jenama ini akan kembali gemilang dipelihara oleh   Pencipta produk ini Allah azzawajalla .Yakinlah masa depan produk ini akan kembali menyerlah dan menguasai alam ini. Mari terus kita bekerja melariskan  produk ini tanpa henti hingga  nafas dijemput kepangkuan Ilahi. Wallahu alam.

 

Leave a Reply

